Wednesday, November 21, 2007

我在这里被鸟。

今年三月,我在上海的几天很凉很冷,大部分时间,都是自己一个人过。自己逛,用脚步慢慢步出痕迹。也许,正好让劳累已久的思绪沉淀。

第三天下午,来到外滩邻近的上海书城。说是书城,一点也不为过。七层楼高吧,里头密密麻麻地,堆满了各类书籍。种类繁多,人更多。

在里头逛了逛,要不着自己的喜好,也没有向管理或保安要在里头照相的勇气。有的,只是消化了的食物,很不争气的在那个地点闹革命。

厕所不收钱,同时庆幸厕间没有公共的来得"勇敢",但还是没有厕纸供给。很要命的。

我回到厕所外,想看看有没有厕纸贩卖机之类的。不然,有人提供也可以。啊! 我这才发现一位大婶顾在外头,该是打扫清洁的吧。

自认语气是有国际礼仪准征的我,问她:"不好意思,有厕纸吗?"

他很不屑的瞄了我一眼,跟着甩一下头,示意我位于她身前的桌台上。

桌上摆放着几面纸巾,大约八张,一张张整齐排列好。如果我们最最便宜厕纸一格一格撕开,那种quality便是我看见的那种。很薄很粗。

我动手拿了,大便一向不等人的。

一张,两张,五张...

这时,大婶出声喝住了我。"喂。喂。你在干吗? 太多了" 她没好气地问说。

傻眼。我的屁股洞再怎么小,条撇得再怎么滑溜,五张薄纸嫌多,未免高估我了点?

"大便" 我答她。怕她听不清楚外国腔调,我摆出一幅很无辜的俊脸,再补充:"大便, 大便?"

我们的对话,连蹲在一旁专注看着书的小妹,也抬起头来望了。被大便打扰看书兴致,是很难受的我也知道。

大婶很凶,挥挥蝴蝶袖,要我走开。"去,去,太多了" 呼喝道。看来,她始终看不出我没有受过厕纸用法的教育...

于是,我很小心如厕,尽可能不让任何好料粘手,尊敬他们节俭是美德的观念。

9 comments:

Fion Koh said...

Lesson learnt. Bring as much as tissue papers when you go abroad. But, China people is really "weird". Heard alot of complaints from my colleagues when they went to support in new factory in Dongguan. One of the senior manager almost commit suicide. They transferred him back to Malaysia and downgraded his position. He's more cheerful now. So scary... =_=

tim queh said...

wow. i guessed this is the most horrible story I've ever heard.

perhaps he just couldn't survived the toilet paper issue like I did...:)

but there's still some good things bout them. that's for sure.

more to come on my "Trace Of My Footsteps"...

sounds promoting?! oops...

Fatttea said...

Aiyo...mayb the toilet paper is sum sum buy de neh!! Sum sum must be gek sim wana give u so much la...dont bother! Nxt time no need ask them, just koyak few papers from the bookstore! :p

斐斐 said...

so funny......

tim queh said...

just takut my ass hole will got inked...

Fei Fei, it's been really LONG since I heard from you. How's ya doing?

Fion Koh said...

Thought all sam sam so kiamsiap like me? No No No.. you are wrong. I willing to pay for little penang cafe hokkien prawn mee. just one comment. NOT NICE! =_=

tim queh said...

oi. tiba tiba ckp pasal sam sam & prawn mee liao.

Fion Koh said...

OOps, out of the topic, kena maki.. =| remain silent...

tim queh said...

merajuk pulak. haha.